Broderi-inspiration

 
Midsommarhelgen bjöd inte bara på trevligt sällskap, god mat och väldigt mycket badande utan även textil inspiration! Dels lite stickning, men kanske framför allt yllebroderi! Fick kika lite på broderi i form av "Mattmar-kudden" här ovan, pratat yllebroderi med brodösen som broderat just denna kudden, kikat på ett fantastiskt väskspänne till en väska som ska till att sys och bläddra i lite olika böcker om yllebroderi och folkdräkter, och favoriten bland böckerna var helt klart boken "Yllebroderier" av Ingrid Eggimann-Jonsson (alla de andra bilderna).
 
Vilken sprudlande glädje i ren ull!
 
Gillar verkligen hur hon i sin bok uppmuntrar läsaren till att inspireras och sedan göra det hen tycker känns roligt och inspirerande utifrån de förslag och idéer som finns! Efter att ha suktat efter och inspirerats av Elins yllebroderier känns det som om midsommarhelgens inspriationvar droppen som fått broderibägaren att svämma över - nu bara måste jag också testa!
 
 

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Det är så kul! Tyvärr tar jag mej inte tiden så ofta. Det behövs nästan en kurs eller liknande för att jag ska sätta mej ned med ett broderi. Jag ska i alla fall köpa kläde i sommar. Kanske något att ta med till fjällvandringen?

2013-06-26 @ 17:47:32
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: Erica

Åh den där boken är en guldgruva av inspiration! Jag fick den i present av min mor för något år sedan och det är en ständig favorit att bara bläddra i. =)

2013-06-30 @ 22:08:28
URL: http://erica-svala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0