Det där med syrenlila och en liten garnfråga

 
 
Jag tycker verkligen jättemycket om syrener! Däremot har jag nog aldrig varit särskilt förtjust i den där lila färgen som man brukar kallas syrenlila. Ni vet, som ljusblå, fast lite lila. Men så tittade jag lite mer noga på de syrener vi har här hemma, och insåg att de ju faktisk har så många fler lila nyanser i sig, precis som den lila sjalen jag stickar till storasyster! Från de där ljusblålila till riktigt mustiga rödlila, och i mitt tycke, helt fantastiska lila nyaser - så jag ändar mig. Jag gillar visst syrenlila, även om jag kanske inte gillar alla dess kulörer lika mycket!
 
 
Så till en garnfråga - storasyster har önskat sig en spetskant. Frågan är bara vilket av de två garnerna jag kommar att ha till slutet av sjalen som håller sig snyggas som blockad spetskant, Drops Alpaca eller Drops Fabel?
 
 
...och för all del, är det någon som har tips på en skapligt enkel spetskant så tas även den gärna emot!

Kommentarer
Postat av: Blenda

Hej! Jag gillar verkligen Drops Alpacka, men min erfarenhet är att det INTE håller formen så värst bra som i en spetskant, så jag skulle nog pröva med Fabel! Spetskant på "På Tvären"-sjalen är enkel och fin tycker jag!

Ha det gott! /Blenda

Svar: Tack för tips och rekommendation! Då lutar det åt Fabel i kanten alltså! :)
Metamorphosis

2013-06-21 @ 00:10:31
URL: http://blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: Iréne JB

Förstår precis vad du menar när du säger att du inte gillar den syrenlila färgen. De andra nyanserna är så mycket finare enligt mej också. Jag skulle också prova med fabel på kanten. Men förslag på spets har jag inte, har nämligen själv bara gjort Harunis kant och den kan väl inte kallas "enkel".

Svar: Haha, nja enkel skulle inte heller jag kalla den (fast jag tänkte faktiskt på den, för den är himla fin!)
Metamorphosis

2013-06-21 @ 08:22:26
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: med nål och tråd

vilken härlig sjal!

2013-06-22 @ 08:37:44
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: pernilla

hej, ta inte alpacan, det blir inte bra den är för mjuk. fabel har jag inte testat som kant, skulle nog valt nåt som är strävare (mer ull i )

2013-06-27 @ 20:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0