Advent fast till påsk?

 
Jag vet att jag har skrivit det förr, men det förtjänas att upprepas.
 
 
Jag gillar påsken.
 
 
Ljus och ledig.
God mat och full av hopp om vår och värme!
 
Hittade så glammiga ägg att häng i påskriset i år när jag var och handlade senast. Rena rama discoäggen!
Är ju jättesugen att hänga upp dem NU eller gärna i går!
Finns det måntro någon påskmotsvarighet till julens advent?
Så där när man kan mjukstarta påskandet lite?
 
Själv tycker jag ju att det ska finnas det!
 
 
Enligt sambon här hemma så börjar den (om den nu finns, vilket jag ju hävdar) dock inte redan nu så här tre-fyra veckor innan så som advent gör så vi får väl se vilket kompromissdatum vi enas kring för premiären för årets påskris...
 
Och nej, egentligen är jag inte riktigt för massproducerat plastpynt. Sånna riktiga, urblåsta och  handmålade/färgade ägg är ju så mycket finare egentligen! Men jag har samtidigt viss verklighetsförankring. Urblåsta ägg + litet barn som nog gärna kommer att möblera om i påskriset och antagligen också tappa ett och annat pynt i golvet är ingen bra kombo. Sånna gånger har de massproducerade plastäggen helt klart sina fördelar.

Kommentarer
Postat av: lotta

Våren är fantastisk. Snodropparna blommar. Visst har Påsk sin advent, i min värld. Det är ju Fastan. Kolla alla fester man har under fastan i södra Europa. Det skulle vi ta efter.

Svar: Du, där sa du något! Fram för fler fester, det tycker jag med! :)
Metamorphosis

2013-03-08 @ 02:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0