Pysseltips: Tussilago

 

Julpysseltips brukar det finnas gott om, men vårpyssel brukar det vara snålare med så här kommer ett tips om min egen vårpysselfavorit!

 

Dessa gjorde storasyster och lillebror på förskolan när de var sissådär 5½ och 2½ och jag gillar hur man här har kunnat anpassa samma pyssel efter barnens ålder och pysselförmåga. Antingen bara skrynka inhop lite silkespapper, eller klippa i filt. Jag kan även tänka mig hur man skulle kunna virka små tussilagoblommor om man vill ta det steget längre. Här har de använt sig av små glittriga pompom-bollar i mitten av blomman, en bit piprensare till stjälk och en "kulle" utklippt ur en äggkartong.


Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Ja, nu behöver man lite tussilago, om det så skall vara "fejk" för att få lite vårkänsla.

2013-03-16 @ 09:04:34
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: My

Man kan gjuta fast blommorna i gips i en engångsplastmugg, då får man en fin stadig "kruka" som man kan måla.

Svar: Strålande tips! Tack! :)

Metamorphosis

2013-03-17 @ 06:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0