Vad gömmer sig i dina anteckningsböcker?

 
Jag gillar anteckningsböcker!
Oj, så jag gillar anteckningsböcker!
 
Vilken typ jag föredragit och hur jag använt mig av dem har under årens lopp. Stora och små. Inbundna eller med ringpärm. Billigt enkla eller påkostad. Som rena dagböcker eller som antecknings/skissbok. I perioder har jag skissat och tecknat i min dagbok, under andra perioder har jag gjort dagboksanteckningar i min skissbok.
 
I dagsläget har jag tre "aktiva" böcker.
 
 
Den röda i mitten fungerar som någon form av dagbok/tidsbok, där jag med ojämna mellanrum gör noteringar från mitt liv. Vad som rör sig i mitt huvud. Hur jag upplever min omvärld. Mina tankar och känslor här och nu.
 
 
Den vita med hjärtan är min "projektbok" där jag klottrar ned maskantal, stickfasthet, garner och sticknummer för mina egna små projekt. Faktiskt är det väldigt skönt att ha allt samlat, för minnet är kort och det har hänt mer än en gång att jag gått tillbaka och kollat vilka stickor det nu var jag använde för att få stickfastheten just så där lagom, varken för lös eller för hård!
 

Den gula tillsist, nu pimpad i den stil mina anteckningsböcker hade i mina tidiga tonår, är ursprungligen en vinst från en utlottning som Kamilla hade för några år sedan. Den har rutiga blad i sig och är den bok där jag plitar ned små mönster att sticka på pärlmuddar, eller kanske att de kan få pryda en tröjärm, en mössa eller en koftficka en vacker dag?
 
 
Hur är ditt förhållande till anteckningsböcker?
Vad döljer sig bakom dess pärmar?

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Oj, älska skissböcker. För jag köper nästan bara böcker med blanka sidor. Sedan kan de vara inbundna, med ringpärm eller mjukband. Ibland ligger de länge innan de kommer till användning, men jag kan ändå inte låta bli att köpa fler :) En av mina laster.

Svar: Skönt att höra att jag inte är ensam... ;)
Kanske får bli ett eget inlägg sen om alla de där (ännu) blanka, tomma böckerna som ligger och bidar sin tid? ;)
Metamorphosis

2013-05-06 @ 19:32:23
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: bara anna

Roligt att hitta in till dig.
Roligt är det även med fina anteckningsböcker...
Ha en bra dag!
//bara anna
annacecar.blogpot.com

2013-05-07 @ 09:04:31
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Maria - JAG BLOMMAR

Jag har varit förtjust i anteckningsböcker hela livet. Kan nästan inte låta bli dem. Jag har massor med olika, för olika syften. Skriver mest dagbok på resor, och har andra att skissa i...

2013-05-07 @ 18:40:32
URL: http://www.jagblommar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0