Pappans present

 
 
Pappan i familjen fyllde år för ett tag sedan och en present från mig blev att jag "kidnappade" ett gäng bilder han har på sin morfar. Bilder från 1920-tal, fram till mitten av 2000-talet ungefär. Jag vet att hans morfar varit väldigt viktig för honom och stod honom nära, och jag kände att de där bilderna förtjänade så mycket bättre än att ligga där i hyllan, samlade i en skrynklig plastficka!
 
Jag ville göra så liten påverkan på själva bilderna som möjligt, så valet föll på vanliga, hederliga fotohörn, och så klart, ett album med syra- och ligningfria albumblad där jag sorterat bilderna i någon ungefärlig kronologisk ordning med en bild eller två per uppslag.
 
Vilken skillnad bara en sån enkel monttering gör!
 
Bilderna lyfts då helt klart fram på ett helt annat sätt än när de låg i en hög i den där skrynkliga plastfickan...

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Vilken BRA present!

2013-10-13 @ 19:50:40
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Det var en jättebra gåva. Bra att du tog hand om bilderna så varsamt också! Nu kommer de att hålla ett bra tag framöver! Att titta på gamla foton kan man göra i timmar :)

2013-11-12 @ 10:08:05
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0