Sytt: En pysselbytespåse

 
Just ja! Jag har ju varit  med i ett pysselbyte nu i slutet på sommaren/början på hösten! Nästan så att jag höll på att glömma bort att blogga om det!
 
Nåja, tjejen som jag fick tilldelad sa sig gilla retro, återbruk och färg och var i behov av påsar/väskor till alla handarbetsprojekt som (även hos henne) hade en tendens att bre ut sig här och var. Först var jag lite orolig att den loppisfyndade duken skulle bli FÖR färggrann, men sen insåg jag att detta var samma person som för ett tag sedan köpt en regnbågsrandig mössa av mig, och ja, då kändes påsen helt ok i färggrannhet!
 
Jag har helt enkelt utgått efter hur jag själv tycker att en bra projektpåse och resultatet blev något som var rätt likt en gympapåse faktiskt... 
 
- Sydd i enkelt tyg för att ta så lite plats som möjligt om man vill packa med sitt handarbetsprojekt i en annan väska.
- Avsydda hörn för att ändå få lite form på den.
- Dragsko upptill för att kunna dra igen den och minska risken för att viktiga delar trillar ur och kommer på avvigvägar och där snörena även fungerar som handtag när man ska bära påsen.
 
Påsen är mer eller mindre återbruk rakt igenom, sydd av en loppisfyndad, med snören som fanns här hemma sedan tidigare projekt och pärlor som jag lite diskret snodde ur barnens pärlburk...
 
 
 
 
...och till sist, en oplanerat men lite roligt sammanträffande som jag såg när jag återanvände en panduropåse som post-påse, appropå återbrukstemat!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vilket härligt tyg! Både till färg kvalitet som det ser ut.

2013-09-21 @ 09:34:02
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0