Sockutmaning (fast lite på sidan av)



Jag har ju mitt ständigt pågående utvecklingsprojekt - strumpstickningen. Och jag blev allt lite sugen att haka på Dödergöks sockstickningsutmaning! Dock var jag lite för sent ute för att få plats att blogga på den gemensamma utmaningsbloggen, och egentligen var det väl lika bra det. Ytterligare saker att hålla reda på och vara aktiv inom är INTE vad jag behöver just nu...
 
Men vilket som! Min strumpstickning har jag ju hur som helst tänkt fortsätta att utveckla när tid och ork till det finns, och det kommer troligtvis ske med mycket inspiration från alla de andra som (officiellt) är med på Dödergöks utmaning!

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Jag vågade aldrig hoppa på. Jag är ingen sockstickare trots att jag skulle vilja. Det blir bara tröjor som blir färdiga, sockorna blir ensamma eller halva. Min utmaning blir att göra färdigt Stora E:s strumpor och de tå-upp-sockar jag påbörjade i Vrigstad.

Svar: En alldeles lagom utmaning låter det som tycker jag! :)
Metamorphosis

2014-04-23 @ 07:02:42
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: med nål och tråd

Vilket fint garn! Ja sockor har jag en tendens att sticka när man vill ha ett projekt som är lätt att ta med sig på resor eller när man är i "mellan-projekt-fasen". NÅgon utveckling av basstrumpan blir det knappast så jag kan hålla med om att man behöver en knuff i rätt riktning för att utvecklas

Svar: Ja, jag tror det blir ett par helt ok tiger-sockor! :)
Jag stickar inte några avancerade sockor (än?) heller, men det är trevligt med varje liten förbättring som går att göra till varje par!
Metamorphosis

2014-04-23 @ 13:09:43
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Hm, jag kanske skulle ta och sticka ett par sockor snart nu när vinterns stickprojekt är avklarat :)

2014-04-24 @ 19:45:42
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0