Stickningens funktion och nytta



Jag vet inte hur det är för er andra, men för mig har jag allt mer insett den mångfacetterade funktion som stickningen (virkningen/läsandet/snickrandet/valfri hobby) har.

Ibland ger den utrymme för kreativitet. Ett tillfälle att pröva nya idéer, färg-
kombinationer och tekniker.

Inland rent tidsfördriv. Något att ha för händerna under långdragna resor. Eller ren bruksstickning, när jag stickar bara för att jag behöver det färdiga alstret.

Och sen har vi den funktion som stickningen har just nu. Ren återhämtning!

Jag kom på mig själv med att vara helt likgiltig inför vilken av mina projekt jag hade i händerna (det finns några olika ja...). Det viktiga var ATT jag fick sticka. Att då den där pausen från allt som ligger för mig att göra den närmaste tiden under denna hektiska vår. En liten stund för att rensa upp och reda ut. Maska för maska, tanke för tanke.

Kommentarer
Postat av: Anna

Känner på pricken igen mej!

Så här års är det trädgården och växthuset som tar det mesta av min tid, och stickningen får lite mindre uppmärksamhet. Häromdagen funderade jag över vilket som är roligast - stickning eller grönsaksodling. Kom fram till att de delar förstaplatsen. Båda ger mej utmaningar och inre frid.

2014-05-02 @ 13:43:20
URL: http://www.anneshus.wordpress.com
Postat av: Blenda

EXAKT så är det! Kunde inte ha uttryckt det batter själv! :-)

2014-05-02 @ 17:37:00
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: Blenda

BÄTTRE, menar jag...

2014-05-02 @ 17:37:42
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0