Stickat: Ugglor till storasyster

 
Nu är även Storasyster ekiperad i värmande ugglor, för se minsann, hennes OWLS är KLAR! Hon fick helt enkelt prova min OWLS, och utifrån hur den tröjan passade (och inte passade) så kom vi fram till att storlek 3 enligt mönstret skulle passa henne bra utifrån det garn och de stickor jag skulle sticka med. Storleken blev väl i slutänden en långsmal 158cl sissådär.
 
Önskemålet var en lång och rätt slimmad tröja med hellånga ärmar.
Resultatet blev en lång och rätt slimmad tröja med hellånga ärmar.
 
Jag är supernöjd.
Storasyster är supernöjd.
 
Win, win!
 
Mönster: OWLS av Kate Davies
Garn: Drops Nepal, lite drygt 8 nystan
Stickor: 6mm
 
Älskar verkligen det här mönstret! Det blir ju så fint med alla ugglorna!
De förändringar jag gjort i mönstret, förrutom det uppenbara att jag stickat kroppen bra mycket längre än angivet, är att jag hoppat över minskningarna och ökningarna som ska göras i ryggen för att forma midjan. Detta för att få en rakare barntröja, snarare än en formad damtröja. Det enda frågetecknet är väl när de där knapparna till ögon kommer på. OM de kommer på innan tröjan är urvuxen alltså...
 
 

Kommentarer
Postat av: Blenda

Så himla fin! Och i Nepal, då är den riktigt varm och gosig!

2014-11-29 @ 07:33:14
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: Lotta

Förstår att tjejen är nöjd. Det skulle jag också vara. Ha en skön Advent!

2014-11-29 @ 08:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0