Stickning är coolt!

 
Jag tog tag i detta med att lära mig att sticka på nytt hösten 2008, efter att inte ha rört stickor och garn sedan de där Lovikkavantarna i syslöjden på högstadiet - och jag kan fortfarande faschineras av det coola i hur lite garn med hjälp av några pinnar/stickor kan omvandlas till allt möjligt!
 
Som här, två små tussar överblivet alpaca (från Hjertegarn om jag minns rätt?) och fem små pinnar (2,5mm vantstickor) gick att forma om till en söt liten babymössa. Bara så där liksom! DET är COOLT!
 
Mönstret jag utgick ifrån var DETTA från Drops, men jag hade inte med det när jag skulle avsluta mössan utan freestylade lite, så min blev inte exakt som orginalet... Tyvärr visade sig mottagaren redan hunnit växa ur mössan innan den kom fram, så jag ska vid tillfälle leta fram lite mer garn och göra ett nytt försök med en lite större mössa!

Kommentarer
Postat av: e

Inspirerande och imponerande att du - som är så skicklig och snabb att sticka - inte har hållit på mer än några år! Det måste ju betyda att det kan vara möjligt att lära sig att sticka. Kanske, kanske, kanske kan jag också lära mig?

Ah, motivationen börjar väckas!

2015-02-10 @ 19:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0