Tredje julfirandet och sena julklappar

 
Det där med att plocka undan julen i förtid ligger inte för oss. Särskilt inte en jul som denna när det varken fanns tid, ork eller tillfälle för mysiga adventsfirande. Så, i helgen var det dags för julfirande nr. 3 här i huset! Denna gång med färre julklappar och ingen julmat (om inte linsgryta med garamasalakryddning är den nya julmaten?) och istället större fokus på fika och brädspel! 

...och de juliga kuddöverdragen jag tänkt hela hösten att jag skulle sy blev ÄNTLIGEN klara! Ett överdrag till oss här hemma och två till min syster+sambo i julklapp. Då de bor tillsammans i en etta så finns det inte mycket plats för pynt - men soffkuddarna finns ju framme året om så jag tänkte att det kunde vara ett enkelt och praktiskt sätt att få in lite jul i (mini)hemmet. Juliga kuddar tar ju trots allt inte mer plats än enfärgade blå, men sprider ju så mycket mer julstämning! 


Kommentarer
Postat av: Slow- Eva

Klart en inte bara ska stressa förbi julen. Vi njuter forfarande av vår fina julgrans som står så grön och grann i huset :)

2015-01-08 @ 13:14:04
URL: http://slowfamiljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0