Ett (s)kärt hantverksbyte


Det är något speciellt med hantverksbyten! Att få något som någon annan skapat och att skapa till en annan hantverkare!

Denna gång har jag bytt hantverk med Ulrika Olsson. En virkad sjal till henne dotter mot några av hennes muggar. Ett byte som visst blev fasligt rosa...

Sjalen virkade jag med 4mm virknål av garnet Super soft från Magasin duett i färgerna "almond" och "dried plaster". Knappt 50g av varje färg. Eftersom jag egentligen inte riktigt kan virka så visste jag inte vad slags mönster jag skulle leta efter så jag valde att prova mig fram. Nu när jag är klar ich börjat förstått vad det är jag gjort så har jag hittat enkla gratismönster, bland annat från Drops/garnstudio (sök på virkad sjal ned med stolpgrupper) 

De rosa muggarna som Ulrika Olsson gjort. 

Kommentarer
Postat av: My

"Jag som egentligen inte riktigt kan virka"??!!? Den ser fantastisk ut! Och muggarna ser goda ut att vara goda att dricka ur 😊

Svar: Tack! ❤ Du får prova muggarna när du kommer hit! :)
Metamorphosis

2016-04-24 @ 12:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0