Jag anar ugglor...



Jag har överraskat mig själv genom att börja på en lila mössa!
Det känns lite... ja både ovant och oväntat faktiskt.

Men saken var ju den att jag behöver en ny vintermössa, och då gärna en som faktiskt passar till min vinterjacka och till de halsdukar/sjalar jag brukar använda nu under vintern, och när jag samlade ihop dem alla så visade sig den gemensamma nämnaren vara just lila.

Mönstret fick bli de där ugglorna som jag sett stickas i alla möjliga former.
Valet av garn blev Eco ullen från M&K (hade ju mitt presentkort...)

Det har varit mycket annat den senaste tiden och trodde inte att det skulle bli så mycket tid över till att sticka på min mössa, men med stickor 5½, ett lättstickat garn och en modell/mönster som har gått bra att sticka på samtidigt som jag gjort annat har det blivit en nästa färdig mössa redan!

Tror detta kan bli riktigt bra...

Ett gäng knappar till ugglornas ögon har jag också hittat efter ett besök på Kupan.
De blir inte helt lika, men tillräckligt.

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Tack för tipsen med blöjbyxmönster.

Ugglorna tycker jag ser väldigt lovande och fina ut.

2010-02-07 @ 11:55:15
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Tant Kofta

Det blir fina ugglor det!

många hej fr. Koftan

2010-02-07 @ 18:13:00
URL: http://tantkofta.blogspot.com
Postat av: Sofia

Ser jättefint ut - och bättre blir det ju när ugglorna fått ögon sen! :)

Jag har just gått ur min lila period. Det känns tomt och ovant. Drar mig åt blått, vilket ju ligger ganska nära i färgskalan, men ändå....

Försöker verkligen överraska mig själv när det gäller färgval på nästa stickprojekt, men dras hela tiden till samma invanda (just nu, nåt i blå-skalan alltså).



Kramis! /Sofia

2010-02-08 @ 11:18:50
URL: http://stickospring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0