Identifikationshjälp



Vet du vad detta är för växt?
Om du gör det så blir jag jätteglad - för själv har jag ingen aning!

Fick den av min mamma tillsammans med några andra perenner i höstas med tanken att de skulle få ta plats i vår nybygda planteringslåda/rabatt.
Tyvärr han rabatten aldrig bli helt klar innan vintern kom så plantorna fick tillbringa vintern i sina krukor.
Nu när den är färdig har jag så smått börjat plantera dem på sina rätta platser, och de flesta känner jag igen.
Gammeldags acklejor, borstnejlikor, pepparmyntan och krusbärsbusken - men denna går jag bet på!

Blir den hög eller låg?
Får den fina blommor?
När blommar den i så fall?

Lutar snart åt att jag får chansa och bara stoppa ned den någonstans...
Blir det alldeles tokigt så får den väl flytta!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Inte lätt ännu, den ser nästan ut som mina "Fuschia bebisar" men det kan det ju inte vara om den kom med perenner? Hmmm (pannan i veck) Lycka till!

2010-05-26 @ 00:15:57
URL: http://trollmorsan.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Chansa! Sen är jag nyfiken på vad det blir :)

2010-05-28 @ 05:26:27
URL: http://homeriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0