Mormorsklappen





"En marsma ska visst vara bra
så vi hoppas att du en sån vill ha.
Den sägs rymma allt en brodös behöver
utan risk att svämma över."

När jag såg Med nål och tråds inspirerande bilder på fina marsmor(?) kände jag direkt att en marsma vore en perfekt present till vår broderande mamma/mormor!

Min variant blev inte lika rikt utsmyckad som Med nål och tråds och kantbandet fick sys fast på snabbast möjliga sätt och blev väl inte lika prydligt som ett handsytt. Orsaken stavas T I D (eller snarare bristen av densamma?) men jag hoppas och tror att jag fick till en marsma med bibehållen funktion trots tidsbegränsningen?

Material:
Yttertyg av lin och foder av bomull.
Små bitar av kläde av ylle att fästa nålarna i.
Kantband av bomull och dekoration av textilfärg/tryck.



Kommentarer
Postat av: Hedvig

Åh vad fin! Vill också göra en sån, men lyckas aldrig komma mig för! :)

2011-12-28 @ 17:11:32
URL: http://www.hedvighandarbetar.blogspot.com
Postat av: Mormor

Den är verkligen fin. Inflyttning påbörjad!

2011-12-28 @ 18:46:49
Postat av: Mormor

Den är verkligen fin. Inflyttning påbörjad!

2011-12-28 @ 18:47:15
Postat av: Fale Artut

Tid och tid, jag tycker att Du lyckas bra med det Du gör! Himla smart liten sak! Kan ju passa för allt möjligt pyssel. God fortsättning och Gott Nytt år!

2011-12-29 @ 09:13:51
URL: http://faleartut.blogspot.comf
Postat av: med nål och tråd

Men å så fin den blev!! Hoppas mormor får användning av den.



Bra tips angående hyancinterna, jag kanske ska ta och kravallplantera dem i någon kommunal rabatt.

2011-12-29 @ 13:32:00
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0