Veligstickning



Hjälp! Jag vet inte vad jag ska sticka!

Eller rättare sagt så har jag alldeles för många alternativ och är allt för velig för att kunna bestämma mig för i vilken ände jag ska börja...

Finnes: 3hg vitt Raggi, 1hg rosa Raggi, 1hg turkosblått Raggi
Behöves: Tröja till bäbis storlek ett år sissådär

Ursprungstanken var att det skulle bli en sån däringa Pippi-tröja av garnet. Ja, jag började faktiskt sticka på en här om dagen, men repade upp efter lite drygt fem centimeter då jag inte blev nöjd med den typen av rand jag valt. Och nu står jag här i valet och kvalet om jag ska köra vidare med Pippi-tröja 1.1 med ny randning eller om jag ska skita i det vita garnet och satsa på en rosa/blå-randig tröja istället? Eller strunta i det färgade garnet helt och ge efter för att till sist sticka en tröja med flät-ugglor på? Sånna där snajdiga ugglor som jag tidigare stickat på en mössa och lämna den där Pippi-tröjan till senare?

Velig, veligare, metamorphosis...

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

svåra beslut, det faller nog på plats om du sover på saken.



Jag håller med den sjalen är bara för fin. Nån gång ska det bli en Veera-sjal!

2012-02-10 @ 21:29:31
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0