Nytt och lite hemligt på stickorna



Har lagt upp en ny stickning.
Körsbärskoftan börjar bli väl stor och omständig att ha som "ta med-stickning" nu.

Detta känns som en riktig glad-stickning!
Vi talar alltså om trevligt tvåtrådigt ullgarn i klara färger (Kauni) pärlor och helt fritt att sticka helt efter eget huvud allt eftersom andan faller på! 
(så länge jag kommer ihåg ökningen i börja på varje varv och omslaget där på mitten...)

Har aldrig tidigare testat att sticka in pärlor så det blir lite av ett experiment.
Har dock tagit mig förbi första steget, att få pärlorna på garnet, utan problem så jag hoppas på att fortsättningen flyter på lika bra den!

Tanken är att det ska få bli en systersjal till V-sjalen Valborg, men jag tror bestämt att denna sjal får vara lite mystisk och hemlig ett tag till...


Kommentarer
Postat av: deleine

Åh så spännande.... Jag blir väldigt nyfiken!!!

2009-08-17 @ 20:41:09
URL: http://deleines.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0