Stickat: Sneakerssockor med istickad häl

 
Ännu ett par sneakerssockor har sett dagens ljus!
 
Denna gång har jag utgått från ett grundmönster ur boken Sticka småvarmt av Johanna Wallin och passade på att utnyttja det faktum att det så lätt och effektfullt går att byta garn när man stickar sockor med istickad häl!
 
Stickade genomgående av Drops Fabel på stickor 2,5mm.
 
Det regnbågsfärgade garnet har nummer 820 och tyvärr verkar det vara lite skiftande i färgen, i dubbel bemärkelse. Så här, när tvinningen gjort garnet regnbågsskiftande är det verkligen jättefint, men i de nystan där färgerna tvinnats lite hipp som happ, huller om buller blir det lite clown-kräks-vaning tyvärr.
 
Jag gillade detta med de istickade hälarna. Snyggt och relativt enkla att sticka. Några justeringar kommer det nog att bli till nästa par, så som att jag nog vill ha aningens lite högre skaft/kant, och så vore det trevligt med hälar som var lite djupar. Tur att det finns mer sockgarn där i garnlådorna...

Kommentarer
Postat av: Deleine

Coolt. Men känns det inte fel att ha varma sockar som inte värmen lite ben också??? Jag är så konservativ och har svårt för vissa nya saker.

Svar: Jag har dem oftast om jag har tunna nylonstrumpbyxor på mig, för att kunna ha ullsockar i skorna men ändå slippa skaft som sticker upp! :)
Metamorphosis

2012-10-02 @ 13:35:00
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Erica

men så tjusiga de blev ändå. Jag har alltid ullsockor/strumpor (med få undantag i alla fall) fast de är köpestrumpor. Sådana där korta hade varit fantastiskt på sommaren! Jag får försöka ha tålamod till att lära mig sticka sockor kanske...

2012-10-03 @ 21:29:09
URL: http://erica-svala.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0