Raglankofta till nallarna



Har tänkt försöka mig på Tantkoftas "uppifrånochnedkofta",  och i väntan på stickor och garn för att sticka en kofta till mig själv testade jag att sticka en kofta till barnens nallar av material som fanns hemma redan.

Tycker att den blev riktigt fin, och som nybörjare kändes det bra att test-sticka något litet för att träna på alla momenten.
Tantkoftas små filmer som beskriver ökningarna är för övrigt helt suveräna! Utan dem hade jag nog inte fått till dem alls...

Garn: Toppull från Sandesgarn (ca 45g )
Stickor: rundsticka (Symfonie Wood) 3,5mm, Strumpstickor (bambu) 3,5mm och Strumpstickor (Symfonie wood) 3mm

(+ en knapp från loppis)



Jag gillar raglanärmar! Det blir snyggt och det blir inga delar att montera!

(Tack till Wellington som ställde upp som modell på bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0