Från foto till stickad väst



För en tid sedan fann ull-magikern Fale Artut inspiration i den här bilden som jag fotat.
Inspirationen resulterade i ett garnflor.
Garnfloret blev en härva garn.

Garnet gav visst mersmak och Fale Artut komponerade ihop fler flor som blev till fler härvor.
Och nu hon förvandlat allt garnet till en väst!

Titta och njut!

Själv känner jag mig helt faschinerad över hur hon lyckats fånga stämningen i bilden, först i floret och i garnet och nu, i den färdiga västen!

Fale Artut - Det har varit en ära, både att få följa processen från foto till färdigstickad väst och i att du hittade sådan inspiration i just en av mina bilder!




Foton från Fale Artut

...och knappvalet känns ju helt klockrent, en enda stor pärlemorknapp!


Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Men, så FINT du har gjort! Tack snälla Du!

Det var ett roligt projekt! Och SKÖN blev den!

2009-10-10 @ 11:39:20
URL: http://faleartut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0