Min bror och silverleran



Måste ju få skryta lite över min bror och visa vad han har gjort i silverlera!

Tassavtrycket har han stämplat i silverleran med en egentillverkad (fräst) stämpel och sedan har han bränt och polerat hänget.

Känner inte mottagaren av halbandet (ännu i alla fall) men jag är säker på att hon kommer att uppskatta det!

Som den kloke och omtänksamme bror han är tänkte han självklart på min, sin systers fabless för pyssel och skapande och har därför lånat ut sitt lilla brännar-kit och en bit silverlera för att låta även mig prova på detta spännande material!

Tack! Jag lovar att jag ska förvalta det väl!

(Måste bara klura lite på nu vad jag vill göra för något...)

Kommentarer
Postat av: agata

Vilket fint!

Jättekul att se att man kan tillverka jämna och fina saker av silverlera också. De saker jag sett hittills har varit ganska ojämna och i mitt tycke trista. Men det beror väl på tillverkaren också.



2009-10-11 @ 14:33:11
URL: http://agata99.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Silverlera. Aldrig hört ordet förut, men med det resultatet blir jag onekligen intresserad :)

2009-10-11 @ 17:18:51
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0