Fabuland


Känner ni igen dem, Fabuland-figurerna från Lego?

Morfarn hittat ett par kvarglömda kartonger hemma i källaren.
Kanske tänkt till mamman eller något av hennes syskon ursprungligen?
Eller kanske som nödfalls-present om det vankades barnkalas någon gång i mitten av 80-talet?

Både mamman och hennes syskon börjar vara ganska stora.
Så nu fick lillebror och storasyster de upphittade figurerna istället.

Figrurer som är som små egna personer verkligen!
De är roliga att leka med och går dessutom att kobinera med övrigt Lego.
(ja, kanske inte så bra med Duplot på bilden, men smålegot i alla fall!)

Vi får helt enkelt hålla tummarna för att Fabuland en vacker dag kommer tillbaka i produktion!

edit: Lammet heter Lulu/Lena/Laura-Lamm (beroende på vilket land) och Pandan (som jag alltid trodde var en tvättbjörn när jag var liten) Heter Pandan Pelle/Percy/Paavo. Vad grisen heter vet jag dock inte - någon som vet?

När jag själv lekte med figurerna hade jag ju inte lärt mig läsa ännu, så tack Efwa för påminnelsen om namnen!



Grandpa had found some Fabuland figures from Lego in his cellar for the kids to play with.
They are from the mid eighties.
From when mum and her siblings were young.

They are so much fun to play with!
The figures have so much character and you can combine them with other pieces from Lego.
(well maybe not the Duplo ones, but the smaller ones work great!)

Let´s hope they start making Fabuland again!


Kommentarer
Postat av: TokTova

Jag minns dem! Jättetuffa figurer. Annars tycker jag lego är bra upp till fem år sedan verkar de vilja göra stridstuppar av alla småpojkar. I alla fall om man ser till sortimentet. Trist attityd!

2010-04-15 @ 07:41:59
URL: http://toktova.blogspot.com
Postat av: Efwa

Ja, de hade mina barn. De är jättehärliga och har så roliga namn. Vilken skatt!

2010-04-15 @ 09:12:20
URL: http://medeashem.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Vad roligt att de kommit fram ur gömmorna!



Lego och duplo var ett av mina absoluta favoriter när jag var liten. Och jag hade precis ett sånt fabuland-får (fast jag hade ingen aning om att det hette fabuland på den tiden).

2010-04-15 @ 10:16:14
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Heléna

Jag hittade en liten sån figur i garaget, tror det var en mus. Men det var äldsta dottern som hade dom.



Svar ang elräkningen: grannen under hade tusen kronor MER än mig förra gången, har inte kollat nu vad dom hade. Helt sjukt är det iaf =(

2010-04-15 @ 14:24:19
URL: http://hemmahoshelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0