Spridda bilder från en tur till Trondheim

Hela familjen är tillbaka efter sin helg på hjul.
Välbehållna och mycket nöjda och belåtna med sina olika resor!

Har fått se de mest fantastiska scenerier!
Höga berg och djupa fjorddalar.
Vackra fjällvidder.

Tyvärr är det många vyer som aldrig kunde bli fångade på bild då det för stunden fanns viktigare saker att göra när jag satt där på motorcykeln än att fota.
Exempelvis som att se till att sitta kvar.

Men lite bilder har jag att bjuda på i alla fall!

A few pictures from our trip to Trondheim, Norway.



Två fordon, två olika destinationer.


Inghägnade djur i Storlien.
Får jag fresta med en pudel, eller kanske en spräcklig gris?


Nidelva, Trondheim by day.


Nidelva, Trondheim by night.


Väldigt fina brunnslock fanns det där...


...och fina tygband!


Nidarosdomen beundrades från utsidan och kanske att dess portar får fungera som inspiration när vi ska göra om ladugårdsporten här hemma?


Och som utsmyckning fanns en mängd statyer!
Stora och små.
Vackra och skrämmande.



Vatten, vatten, vatten på färjan mellan Trondheim och Røros...


...och ännu mera vatten när vi kom till Tännforsen.
Vilken känsla att stå där ute på den lilla avsatsen mitt i forsen!
 


...och som avslut, en något skelögd räv som fått sluta sina dagar som väggprydnad i restaurangen vid Tännforsen.

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

men jaha, NU fattar jag det förra inlägget. Ni verkar ju ha haft en kanonresa. Norge är ju bara så himla vackert, vet jag efter två månaders fältarbete i norska fjällen förra sommaren. Trondheim skulle jag väldigt gärna vilja besöka.

2010-08-18 @ 08:37:49
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Ser ut som att ni har haft en fin utflykt :)

2010-08-18 @ 22:33:51
URL: http://homeriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0