Nu är glada julen slut, slut, slut...



Den stora granen barrade något inferanliskt (tror inte att den uppskattade temperaturskillnaderna där dagen före julafton...) Ja den rent av tappade kvistar(!) så det fick bli ett för oss ovanligt tidigt bortstädande av julen i år.

Lite skönt också att göra det i lugn och ro denna helg när det finns både tid och ork istället för att göra hetsstädning på tjugondag-knut efter en håll-i-gång-vardagsvecka...

Inspirerad av Tant Kofta och hennes döttrar och för att spara lite plats i jullådorna gjorde jag oss av med de flesta köpeaskarna och ordnade nya förvaringslösningar för pumlorna!
Den längst ned på bilden (och de randiga och rutiga kulorna i den) är från NK från sent 90-tal och ett exempel på en alldeles utmärkt låda för pumlor!

Nu orkade jag inte riktig vara fullt så pysslig som Tant Kofta och hennes döttrar och gjorde helt egna lådor med insatser. Min halv-latmans-lösning blev istället att göra egna insatser till förvaringslådor som redan fanns hemma i bokhyllan.
Ser ut att funka rätt bra det med - men de blev ju fulla på en gång!
Och jag som tyckte att jag tog i när jag inredde TVÅ lådor...

Lillebror deklarerade tydligt i morse att de ville få RIKTIGT lördagsgodis idag - inte JULgodis, så ja nu ÄR julen förbi, även om storasyster lite motvilligt gick med på att packa ned Playmobil-tomten och renen...)


Hej då julen...


Kommentarer
Postat av: Deleine

Oh jag gillade sista bilden, den var super!



Här sitter endast jul stjärnorna kvar i vardagsrummet, resten är boooorta. Men jag öste bara ner allt i banankartonger, inte alls lika tjusigt som ert packande!

2011-01-08 @ 11:54:37
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: U-B

Även våran gran barrar ordentligt redan. kanske även det på grund aav temperaturchocken. Så i år blir det nog ingen gran som står och skjuter skott i februari...

2011-01-08 @ 13:57:49
Postat av: Maria

Fin ordning bland kulorna!

Grattis till liten i magen, jag tänte minsann det när du skrev om filten - men jag vågade inte fråga...Vilken i ordningen blir det?

2011-01-08 @ 14:05:04
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Iréne JB

Borde ta bort julpyntet här också. Vår kungsgran är sej inte lik efter att vi varit bortresta 5 dagar. Ska nog orka gå upp på vinden och hämta lådorna så packar jag upp senare.

Och ni, grattis till det lilla fröet som är på tillväxt.

2011-01-08 @ 15:12:04
URL: http://www.irenejb.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Du skojjar väl?! Har du dina julgranskulor så välordnat?!?!? Snacka om att få ångest! Jag kommer inte ens in i förrådet för att ta in eller ut mina julkartonger. Så här få julen stanna ett tag till. ;)

2011-01-09 @ 14:00:15
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Undrar om jag kommer att "slänga" ner julgranssakerna i år också eller om det kan bli lite mer ordning. Det får vi se på torsdag!

2011-01-09 @ 21:24:51
URL: http://homeriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0