Knappval



Detta att planera ett plagg, välja garn, modell och detaljer tycker jag nog är lika roligt som att sedan sitta där i slutänden med ett färdigt plagg i handen.

Med bara 1/3 ärm, ett framstycke och lite smådetaljer kvar så lyxar jag till det med att börja fundera på vilka knappar som ska sitta på bäbiskoftan!

De gröna blomknapparna passar perfekt till de gröna partierna av garnet, men tyvärr har jag bara fyra av dem och måste i så fall komplettera dem med en eller ett par andra knappar också.

En radda uddaknappar i olika ljusblå toner kanske?

Eller storasyster och lillebrors förslag, de med spöket Laban på?

Eller kanske de alltid gångbara pärlemorknapparna?

De ljusrosa har jag nog redan räknat bort, tror jag.
Det gjorde sig liksom inte med accent-färger på den här koftan.

Tja, den som väntar får se...

Koftan ser i alla fall ut att hinna bli klar innan den blivit urvuxen, och bara det i sig känns ju som en seger!

Kommentarer
Postat av: Clara

Knappar är fantastiskt roligt! Jag röstar för blå uddaknappar.



Jag tänkte passa på att säga att dina bilder inte syns om man har dig i rss (jag läser din blogg via google reader) utan man ser bara rubriken. Jag tror att man kan gå in via inställningar och klicka i "Lämna ut hela inlägg i rss-flödet" för att låta hela inläggen synas. Vore jätteglad om du kunde ändra!

2011-07-04 @ 11:28:26
URL: http://clarastickar.blogspot.com
Postat av: My

Jag röstar med storesyskonen; Labanknappar!

2011-07-04 @ 17:01:16
Postat av: Tant Kofta

Jag tycker nog den mixade blå raden är finast sen kommer Labanknapparna.

Med hej fr. Koftan

2011-07-05 @ 20:39:41
URL: http://tantkofta,.blogspot.com
Postat av: Tyg och otyg

När jag har stickat sådana koftor har jag för mig att det bara varit två eller tre knappar längst upp och att koftan alltså varit lite öppen nedtill. Jag tycker alltså att du ska köra på de fina blomknapparna ändå!

Om du ändå vill knäppa den hela vägen så tycker jag de udda ljusblå knapparna.

2011-07-05 @ 22:51:27
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Skapasaker

Oj vilken bra koftmodell! Mönster? Eller egen design?

Eva

2011-07-11 @ 11:17:50
URL: http://skapasaker.blogspot.com
Postat av: Gitte bortbytingen

=) Det häftigaste är ändå, att oavsett vilken knappvariant du väljer, så kommer plagget att bli ett annat, än om du hade valt några andra knappar. Den stora Magin med knappar!! =)

2011-08-07 @ 11:21:33
URL: http://bortbytingen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0