Sytt: dregelscarves


Dregelscarves.
Detta känns ju som ett måste-projekt för alla syende bäbisföräldrar!

Snabbsydda, lätta att variera med olika fina tyger och sist men inte minst
VÄLBEHÖVLIGA!

Om jag har räknat rätt så kommer vår bäbis att dregla som mest just under de månader när det är som kallast och man verkligen inte vill att barnen ska ha på sig fuktiga kläder så jag har redan börjat testsy dregelscarves så att det garanterat ska finnas den dag det behövs!

Mönster: Ritade upp mitt mönster på frihand, men modellen är av samma typ som de som Pejgan syr och säljer eller de som Gekko säljer mönster till.

Material: Uggletrikå från Ohlssons, inköpt under stockholmsresan och tunn fleece från gömmorna här hemma på baksidan.

Övrigt: KAM knappar från Babythings.


Eventuellt att jag kommer att justera mönstret något, men för att vara ett första försök är jag nöjd och belåten!



Kommentarer
Postat av: U-B

Bäbisen verkar också nöjd. Bra jobbat!

2011-07-25 @ 13:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0