Det som brukar kallas improvisation




Idag får min dag representeras  och sammanfattas av två limpor.

Ibland kommer det nämligen dagar som denna. 
Dagar när turen på affären för att handla blev bortprioriterat till förmån för en tur till macken för att akutköpa både motorolja och kylarvätska.

(Det där med bilar och motorer hör varken till mina intressen eller starka sidor, men vissa gånger inser till och med jag att här måste något göras, och det måste ske NU...)

En dag när barnvakten blev försenad och jag för en stund fick sällskap på seminariet, inte bara av bäbisen som planerat, utan även av ett förskolebarn och därmed kvalade in som jätte-udda-student.

En dag när min lunch stavades "två bananer och ett äpple".

Det var faktiskt inte utan att jag blev lite förvånad när vi faktiskt visade oss komma hem i tid, innan storasyster kommit hem från skolan, precis som vi hade lovat!

Men som sagt, någon handling blev det ju aldrig så i brödlådan var det lika skralt som igår. Och ja, nästan lika skralt var det bland mjölpåsarna.
Men av en påse torrjäst och tillräckligt många småslattar av olika ceralier, piffat med russin och lite kryddor blev det faktiskt två limpor.
Lite hop-i-kok-vi-tar-vad-vi-har-och-det-får-lov-att-funka.
Riktigt gott blev det faktiskt, toppat med solrosfrön och allt!



Kommentarer
Postat av: U-B

"Bättre brödlös än rådlös" brukar man visst säga. Ni fixade det ju. Förresten, du kanske behöver lite pasta att ha som nödproviant... hör av dig.

2011-10-21 @ 23:46:10
Postat av: IréneJB

Ett sånt där bröd som blir riktigt gott, men som aldrig går att göra igen eftersom man knappt vet vad man haft i.

Och man kan ge sej på att barnen säger: "Mamma, det här brödet kan väl du göra fler gånger".

Nästan så att jag tycker att det blir som roligast att baka när det blir improviserat. Gott ser ditt bröd ut iaf.

2011-10-22 @ 08:27:54
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Mycket imponerande att du till och med fick ihop brödbak efter den dagen

2011-10-22 @ 08:54:07
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Fale Artut

Det är såna dagar man minns! Bra jobbat av er alla! Ha de!

2011-10-22 @ 10:24:20
URL: http://faleartut.blogspot.comf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0