Garnleverans och barnsäkra nystan

 

Till min stora glädje och tack vare en stilfull superspecialleverans från Fale har jag nu fått mig mer garn till min tröja - tjoho för det!

 

Passade på att nysta en härva på stört så att jag kunde få fart på stickorna igen. Planen är sen att sticka bägge ärmarna samtidigt... Detta blir första försöker för mig med den metoden så vi får se hur det går.

 

 

Jag vill också passa på att slå ett slag för vanliga, handnystade nystan! Framför allt om du brukar ha små barn på besök i stickkorgen. För hur fina och fluffiga fabirksnystade nystan än må vara så är de fullständigt värdelösa ur barnsäkerhetssynpunkt! Ge lillskrotet ett nystan (eller ge och ge, det barnet brukar hitta nystan själv numer) och fem sekunder senare har du ett totalt trassel! Ett handnystat bollnystan däremot, det rullar kanske upp sig lite, men värre än så blir sällan förödelsen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för tipset! Min garnkorg står alltid högst upp på bokhyllan för att barnen inte ska få tag på nystan eller stickor. Jag gjorde misstaget några gånger när barnen var lite mindre att ge dem ett nystan så att man fick lite sticktid, men det blev ju bara merarbete när man var tvungen att sitta och reda ut på kvällen när egentligen hade kunnat sticka.
Nu har jag fått några härvor av en kompis så det blir till att anlita sambon till hållare och sedan nysta.

2012-08-31 @ 14:31:27
URL: http://opellae.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0