...och så tog visst garnet slut!

 
 
Den där tröjan som jag börjat sticka på i garnet jag vann hos Fale Artut börjar så sakta ta form, men nu, precis innan jag skulle till att dela av för ärmarna tog visst garnet slut, och inte har jag hunnit köpa mer ännu heller... Upptäckte tyvärr nu precis på slutet att jag stickat lösar där i början när jag stickade fram och tillbaka istället för runt, runt. Vet inte om det är ett sånt fel som även andra ser eller som bara jag, som stickat tröjan ser, och inte heller har jag bestämt hur jag ska förhålla mig till det.
 
Ska jag;
- Repa upp allt och börja om från början? (nääääeee, inte så skoj va?!)
- Repa upp den tightare stickade biten och byta till större stickor?
- Bara ignorera det och sticka på som om inget hänt?
- Ignorera för nu, sticka klart tröjan och om det märks när tröjan är klar DÅ repa upp och sticka om översta biten "baklänges" sas? (känns mest humant och rimligt, eller hur?)
 
Nåväl, tills vidare har jag börjat klura på knapp/knappar till raglanen!
Har två olika typer av pärlomorknappar som kan tänkas passa, eller en duffelknapp kke? Eller också två metallknappar med fyrklövrar på? (gissar att detta är gamla scoutknappar kanske?)

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Hmmm... jag hade antagligen stickat på för att se om det märktes så småningom för att sedan aldrig göra ändringen oavsett hur det sedan såg ut :)

Svar: Hm, ett mkt tidsbesparande sätt! :) Ofta är det ju ändå bara en själv som ser "felet" - ingen annan!
Metamorphosis

2012-08-25 @ 13:50:51
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: Blenda

Jag hade valt det sista alternativet tror jag. Dessutom kan det ju se annorlunda ut när du blötlagt! :-)

Ha det gott/Blenda

2012-08-25 @ 23:32:17
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.se
Postat av: Fale Artut

Hej! Slut på garn! Det var inte bra! Jag tror som Blenda, när du har blötlagt kommer det inte att märkas så mycket! Hör av mig!

2012-08-26 @ 10:38:13
URL: http://faleartut.blogspot.comf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0