Smakråd sökes

image description

Vi har varit ute på vift några dagar och då bilåkande = bilstickning har jag nu nått stadiet att garnet till min möbius snart är slut! Tycker själv att den är lite i smalaste laget som den är nu och funderar på att sticka på en resårstickad kant längst ut. Både för att få sjalen lite bredare och för att accentuera möbiusvridningen.

Frågan är bara vilket garn jag ska använda? De alternativ jag har hemma som kan tänkas passa är Drops delight, där färgerna är fina och rätt passande, men garnet är helt annorlunda, ett Kauni i rött/orange/gult som alltså är precis samma slags garn som resten av sjalen bara en annan färg, och tillsist mitt egenfärgade Kampes garn i lite flammigt brandgult så där som påminner en hel del om Kaunigarnet i kvalitet.

Eller ska jag kanske ha något helt annat?


Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Jag skulle köra på det i mitten, ditt egetfärgade, för det både passar bra ihop och så behöver du inte bryta kauni-nystanet

2012-06-10 @ 15:40:08
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Blenda

Jag skulle nog försökt med samma garn i annan färgställning, och så hade jag inte bara gjort en smal kant, utan stickat ganska mycket, kanske tom lika mycket som det redan stickade? Om det inte blir för oroligt med färgerna!



Ha det gott/Blenda

2012-06-10 @ 17:12:16
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: Ecther

De orangea är ju helt ljuvliga till det turkosgröna!! Men vilken av dom.. Hur bred kant ska du ha? Blir den bredare än en sån rätstickad rand tror jag Kaunin passar bättre, ska det bli en smal kant är det synd att bryta ett självrandande nystan.

2012-06-11 @ 00:01:30
URL: http://hyllvarm.wordpress.com
Postat av: metamorphosis

Tack för råd och åsikter! Jag läser och begrundar...



Så roligt att höra också att det inte bara är jag som gillade kombinationen turkos/orange! Var lite rädd att jag var ute och cyklade ett tag. Undra om det inte får bli det hemfärgade ändå? Kvalitetsmässigt tycker jag som sagt var att Kampes är väldigt likt Kauni och har tidigare blandat dem utan problem - och det är ju en tanke där att kunna behålla Kaunigarnet obrutet till ett större projekt + att jag faktiskt inte vet om jag vill ha med det röda till det turkosa? Känns som att det kan bli aningens för mycket då?

2012-06-11 @ 08:27:55
URL: http://metamorphosis.blogg.se/
Postat av: Hedvig

Oj vad svårt!Fast jag tycker det skulle vara fint med kontraster i orange... Så, jag röstar på det! :)

2012-06-11 @ 21:04:39
URL: http://www.hedvighandarbetar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0