Alla dessa saker jag vill göra!

De börjar samlas i stora högar nu.
I drivor, huller om buller.
Överallt och ingenstans.
Alla dessa idéer.
Saker jag vill göra.
Små och stora projekt.

Den där tunikan jag vill sy till mig själv.
Alla de där utflykterna jag vill göra tillsammans med barnen.
Sitta och plugga på biblioteket timme ut och timme in.
Få dyka in bland alla samlande bomullstyger och sätta igång det där stooooora lapptäcket jag drömmer om att sy.
Alla små och stora husrenoveringsprojekt.
Alla saker jag vill lära mig.
Alla platser jag vill se.
All god mat jag vill lära mig att laga (och få äta)

Att bara få sitta och sticka en stund.
Dricka te och lyssna på en bra bok.

Hur jag ska hinna allt jag vill vet jag inte.
(Antaligen kommer jag bara hinna en bråkdel, om ens det)
I vilken ände jag ska börja vet jag inte heller.

Det jag helt säkert vet är att jag aldrig kommer att vara göralös.



Kommentarer
Postat av: U-B

Var glad - det ligger i släkten ...

Jag tror att det finns två sorters människor: Dom som alltid har för mycket att göra och dom som aldrig har något att göra... Det är så väldigt svårt, det där med "lagom"!

2012-05-03 @ 22:02:03
Postat av: med nål och tråd

En livslista. När jag läser din blogg tycker jag du hinner med mycket i vardagen i balansen mellan familj och äventyr, att du redan nu är bra på att bocka av grejer i listan. Varför inte fortsätta checka av den med att laga en god middag ikväll!

2012-05-04 @ 07:02:43
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Fale Artut

När man har Viljan och Lusten är det bara att tacka och ta emot! Mycket bättre än vitaminer och kosttillskott! Det har du stor hjälp av vid motgångar och svåra tider, men även när allt är BRA! Stor kram från mig!

2012-05-04 @ 07:32:14
URL: http://faleartut.blogspot.comf
Postat av: Iréne JB

Det där känner jag igen! Fast jag kanske inte har samma projekt på min lista. Just nu försöker jag planera en semester tillsammans med barnen innan maken också tar semester i sommar. Sen är det alla de där sömnadsprojekten som jag vill ta tag i... sömnaden kräver ju lite mer sammanhållen tid än stickning, broderi, virkning.

2012-05-04 @ 07:35:24
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: Opellae

Känner igen mig i det där. Om ändå dygnet hade några timmar till, veckan en dag och kroppen och sinnet inte behövde så mycket vila och sömn.

Jag ser i fram emot dina framtida projekt!

2012-05-04 @ 07:58:15
URL: http://opellae.blogspot.com
Postat av: solängel

Känner igen.

2012-05-04 @ 09:13:23
URL: http://frihandat.blogspot.com
Postat av: metamorphosis

Det känns fint att höra att jag inte är ensam om detta... <3



Och jag är otroligt tacksam att jag har det på det här sättet, även om det ibland blir lite härsmälta i skallen, för tänk om det hade varit tvärt om? Inte en endaste liten idé eller projekt som väntar på en?! Hu så tråkigt och tomt det hade varit!

2012-05-05 @ 22:01:47
URL: http://metamorphosis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0