En alldeles lagom knit along


Jag tycker alltid verkar alltid så himla trevligt med alla knit alonger som dyker upp lite nu och då. Att sticka samma sak, samtidigt. Få följas åt genom maskorna. Inspireras och tipsas av varandra.
 
Fast det var ju detta med att jag för det mesta ha en massa annat att göra också. Och att jag är lite långsam av naturen.
 
Så innan jag ens hunnit sätta mig in i mönstret och fundera på garn brukar de första färdiga alstren dyka upp, och ja, då känns det inte så lockande att hänga på längre. Inte just där och då i alla fall.
 
Men nu så har jag och Homeriver dragit ihop en egen liten KAL! En KAL i ett alldeles lagomt tempo! Från att vi bestämt att ja, vi kör en KAL på Inspira Cowl till att jag nu har valt ut garn och lagt upp har det nog gått ett par månader i alla fall, minst, och då hade jag ändå mönstret utskrivet och redo sedan ytterligare några veckor.
Så ja, ni anar tempot? Aaaalldeles lagom och väl anpassat till flerbarnsföräldrar som nog egentligen har fullt upp redan som det är!
 
Mitt val av garn föll i alla fall på Drops Delight (som jag hellre har i sjalar än i sockar har jag insett) och svart Silkbloom fino från BC garn. Bägge två sådant som fanns i lådorna här hemma redan.

Kommentarer
Postat av: Agata

Vilket fint initiativ! Jag brukar inte heller hinna med i någon KAL, så det här verkar alldeles lagom takt för mig. Jag ska bara klura ut vilket garn som passar. Och så ska jag sätta mig ner och försöka orka ta mig igenom mönstret.
Men först ska jag höststäda trädgården och tvätta lite och ta en cykeltur med sonen och försöka dammsuga hemmet. ;-)

Svar: Det är bara att haka på! Vi stickar på i maklig takt, parallellt med alla andra projekt i vardagen! :)
Metamorphosis

2013-09-15 @ 10:53:39
URL: http://agata99.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Japp, det gör vi :)

2013-09-22 @ 21:48:34
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0