Stickat: Nördic Knittings Mysteriemössa

 
Min julstickning i år blev Nördic Knittings eminenta mysteriestickning!
 
Detta var min första mysteriestickning någonsin, och jag måste säga att den mycket väl levde upp till mina förväntningar och förhoppningar! Först bara en sån sak som att den började på julafton, som en liten julklapp,  och inte löpte under (ett stressigt) advent. Sen trygghet i att veta vad det skulle bli så att det inte blev alltför mystiskt och de alldeles lagomt stora/små ledtrådar så att det gick att hålla jämna steg även för en arbetande småbarnsmamma som jag själv kunde hänga med i tempot, alt. sitcka på annat parallellt, och till sist - ett fint och intressant slutresultat! Mycket matnyttig och lärorik också med Johannes och Helénes tips och trix längs mysteriestickets gång.
 
Ja, jag har nog bara gott att säga om denna stickning helt enkelt!
 
Stickor: jag fick rätt stickfasthet med 2,5mm
Garn: Kampes 2tr, Gästrike 2tr (Järbo garn) samt div. växtfärgade 2-trådigt ullgarn från loppis
 
Känner mig mer FÄRGfull än FANTASIfull i min färgsättning visserligen. Blommor i blomfärger och blad i bladfärger. Men nöjd är jag då helt klart! Och jag har äntligen fått till snitsen på min flerfärgsstickning skapligt, så nu har jag fått blodad tand och drömmer och (supermega-) mönsterstickade vantar, mössor, kjolar och kuddar.... *mmmm*
 
Blir du också sugen att sticka en Mysteriemössa så finns mönstret kvar på bloggen till den 30 januari 2016. Efter det hoppas jag att Heléne och Johanne släpper det som köpe-mönster. Kanske som en möjlighet att sponsra bloggen och podden?!
 
 
Blommor och blader, de gör mig så glader...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Väldigt tjusig! Jag har själv precis börjat med flerfärgsstickning och det går framåt! Ha en tevlig fortsättning på året önskar den orange dyrkande Emma :)

Svar: Tack! :) och lycka till med din flerfärgsstickning också!
Metamorphosis

2016-01-13 @ 00:28:22
Postat av: irenejb

Jättefin! Den ser ut att sitta bra också trots varningen om att tvåtrådigt kanske inte riktigt skulle passa. Jag är nog en av få som inte stickat mössan, vågar mej inte på det där med flerfärgsstickning.

Svar: Det finns säkert mer lämpade garner, men detta funkar tycker jag!
Metamorphosis

2016-01-13 @ 06:57:45
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0