Det stora soffprojektet


Behövde ett nytt projekt att ägna mig åt de stunder då huvudet är trött men händerna vill jobba (just nu frekvent återkommande...) 

Att montera ihop rutorna i en klassisk mormorsrutefilt är jag rädd aldrig skulle bli av, så jag satsar på en enda gigantostor ruta som jag hoppas på blir en skön filt att krypa in under där när höst- och vinterrusket åter är här.

Färgerna ser lite knasiga ihop ut just nu, men jag hoppas att det rättar till sig när alla de andra färgerna i min färgcirkel kommer på plats!



Kommentarer
Postat av: e

Detta påminner mig om "ordet" som min lågstadiefröken lärde oss, för att vi skulle komma ihåg färgerna på regnbågen: "ROGGBIV" - Röd, Orange, Gul, Grön, Blå, Indigo och Violett!

Svar: haha, ja jag vet inte om det där ordet gjorde det så väldigt mycket enklare för mig att komma ihåg färgerna om jag ska vara ärlig! 😁
Metamorphosis

2016-06-14 @ 22:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0