Att färga - så roligt och beroendeframkallande!

 
 
 
 
Har för första gången provat att färga "sockblanks" eller "socklappar" - och oj så roligt! Och så fina gradienterna blir! Lite kär och helt klart sugen på att färga mer! 
 
Har färgat sockblanks från Schoppelwolle, köpta via Garnkorgen.se och använt mig av syrafärger från Ashford, köpta via Hulitanten i Sundsvall. 
 
Vet inte om jag gick till väga på rätt sätt riktigt, men det verkar ha funkat i alla fall! Jag blandade färgpulvret med vatten och spred ut över garnet som jag i förväg blött upp med ättiksvatten och fixerade sedan alltsammans i en långpanna i ugn.
 
(Och ni kan vara lugna, har tagit en gammal långpanna att använda till just div färg- och pysselprojekt. Du riskerar inte att bli bjuden på en färgad potatisgratäng eller långpannekaka om du kommer på besök...) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0