Mina sommarprojekt

 
Fick frågan på Instagram om vilka mina sommarprojekt är i år. Och ja, de är mååååånga, alla hantverk sammantaget och projekt rörande hus och trädgård inräknat, och jag inser åter att jag gärna hade haft mer ledig tid! 
 
Nåväl, detta är de pågående projekten som du finner i stickkorgen! 
 
- Hønsestrik-koftan om på grund av sin nuvarande storlek och det stora antalet inblandade nystan främst får hålla sig hemma vid. 
 
- Den lilla gul sjalen som startades upp pga. avsaknad av projekt i rimlig resestorlek. Ska bli en Kiri och stickas av glittrigt(!) garn från Manduzana (bloggar i telefonen och får inte till länkarna, men sök och du skall finnas Manduzanas webshop!) 
 
- Den stora, helgrå,  virkade sjalen som började som ett "Åh så härligt att bara kunna virka på utan att behöva tänka!"- projekt och som nu nått stadiet "Men ååååh så trååååkigt! Kan det inte bara bli klart snart?!"- projekt... Börjar skönja ett slut på virkandet dock (äntligen!!) och jag tror att slutresultatet blir en väldigt trevlig och användbar sjal! 
 
- Nytillskottet längst bak till sist. En enkel tunn, långärmad tröja. Randad i två grönturkosa nyanser av Gotland 2 från Yllet. Ska bli min belöning att sätta stickorna i när de grå sjalen är klar! ❤️
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0