Stickat: Julklapps Riddari



Lite sent att blogga om en julklapp anno julen 2017 nu kanske, men denna tröja som mitt ylletröjs-älskande barn fick tycker jag allt förtjänar ett inlägg!

Skulle nog tro att detta är det av allt jag stickat som blivit mest använt! Det är faktiskt så att Afmæli-tröjan jag stickade i födelsedagspresent tidigare på hösten 2017 och som användes 24-7 har faktiskt blivit andrahandsvalet när denna är i tvätten eller ute på vädring... 

Mönster: Riddari (finns gratis på Järbo garn hemsida) 
Garn: Lettlopi ❤️
Stickor: 4mm och 5mm

Har gjort nån liten justering i diagrammet på oket men i övrigt har jag faktiskt följ(!) mönstret till punkt och pricka! 

Och ja, som sagt... Den är uppskattad! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0