En färgfull sjal till bäbisen


Girasol Amitola Fresca Silvestre


Ibland är det många små saker som alla leder till samma sak...

Som detta att jag tror helt och fullt på att det är mycket bättre för barn som visar att de vill vara nära att då också få vara nära istället för att man promt ska lära (eller tvinga dem till) att acceptera att ligga själva.

Att jag sedan också är lite för lat och bekväm av mig för att alltid orka ta med en stor vagn så snart jag ska iväg med ett litet barn, tycker att det är alldeles fantastiskt härligt och mysigt att bära på mina barn och är en inbiten textilnörd sedan länge gör ju valet givet - BÄRSJAL!

Vi har bärsjalar kvar sedan tidigare och jag hade egentligen inte tänkt köpa någon fler nu. Inte så länge bäbisen fortfarande ligger i magen.
 
...men så hittade jag denna hos en nederländsk firma och blev lite kär!

Fantastiskt fin och randig i en mängd färger!

Tycker lite att den påminner om färgerna i en akvarell låda, eller kanske en sån där samling av färgningsprover som brukar bli resultatet efter en kurs i garnfärgning - och jag tror att den blir perfekt för bäbisen att åka i den dag den bestämmer sig för att övergå från ett liv innuti magen till ett liv utanför magen!




Några avslutande kommentarer till bärbilden längst upp:

Egenfotade spegelbilder blir sällan så där jättesnygga rent fototekniskt...

I brist på barn som ville provåka i sjalen (lillebror föredrog Fia med knuff) fick lillebrors nalle Wellington ställa upp som modell.

För er som tycker att den där knytningen ser väl inget vidare bra och säker ut så ja, jag håller helt med er! Det visade sig vara mycket klurigare att knyta upp ett fluffigt och lätt gosedjur i sjal på ett bra sätt än att knyta upp ett barn, och då det nu var en nalle i sjalen och inte ett barn så fuskade jag och knöt en enkelknut bara...

Kommentarer
Postat av: Deleine

Åh jag mins den mysiga bärperioden....

2011-03-31 @ 07:37:56
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Evasleva

Vilken fin mage du har!

Och det är ju verkligen fantastiskt bra på alla sätt och vis att bära i sjal :) Mitt barn vägrade ju att ligga själv så utan sjal hade jag inte kunnat göra något alls. Och så var hon känd som nöjdaste bäbisen sen också :)

2011-04-06 @ 19:53:59
URL: http://evaslevapysslar.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Förstår att du var "tvungen" att köpa den!! Väldigt vacker, hoppas den är härlig att använda också i kvalité.

2011-04-06 @ 21:48:37
URL: http://homeriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0