Blommiga brickor

Lite skönt att inse när jag läser komentarer och andra bloggar att jag inte är helt ensam i att gilla loppisfynd och klara färger och mönster!

Kan väl inte påstå att det råder någon direkt brist på brickor här i huset, men jag har ändå saknat en bricka med lite högre kanter. Du vet, en sån där bricka som kan extraknäcka som brödfat vid behov.
Och jag hade tur, för på samma loppis som jag hittade Rosti-skålen fann jag också dessa fina, glada brickor!

Den blå är i riktigt fräsch och fin och designad av Pat Albeck...



...men min favorit är nog den rosa/röda/vita!
Lite sliten tyvärr, men den gör mig så glad med sina färger och sitt mönster så jag har beslutat att slitaget inte är värre än att den går att använda och den är helt klart värd den där guld-tian den kostade mig!



Lasta på bullarna och häll upp saften - vi är redo för sommarfika!

Kommentarer
Postat av: marie-louise

Fina och faktiskt praktiska!

Och visst är det kul med loppisar - nu börjar en underbar säsong!

Postat av: florin

Åh, de var ju jätte fina! Nu funderar jag lite på var våra brickor tagit vägen... Hittade två i samma format som dina förra sommaren och de är i topp-skick. Loppis är KUL!

2009-04-07 @ 21:45:53
URL: http://www.florinpysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0