Sakta men säkert



Sakta men säkert börjar den ta form, Körsbärskoftan.

Stickar på alla håll och kanter på den just nu då jag nog är lite kort om garn och om jag måste avsluta med enfärgade partier längst ned vill jag gärna att de ska vara lika breda på bägge ärmarna.
Eventuellt också om jag kanske ska virka på insidan av halsöppningen för att förhindra att den töjer sig alltför mycket?

Lite osäker på insvängningen i midjan dock.
Är den verkligen bra?
Skulle jag börjat med den tidigare?
Blev den för plötslig och sitter den på rätt höjd?
Hade det kanske varit bättre utan?

Nåväl, mina tvivel är inte nog stora för att repa upp och prova något alternativ så jag hoppas på att koftan kommer att kännas mer proportionelig när den är klar...

Fickor har då Körsbärskoftan fått i alla fall - och dom är jag mycket nöjd med!

Har gjort en liten bildserie om hur man kan sticka instickade fickor som jag återkommer med lite längre fram.
Kanske finns det någon fler sticknovis som liksom jag uppskattar steg för steg instruktioner?


My Cherry cardingan is slowly growing, row by row...

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad fin den blir!

2009-08-14 @ 19:14:45
URL: http://emmasdagar.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Kämpa på! Den blir perfekt när höstkylan kommer på allvar. Så fint foto.

2009-08-14 @ 20:13:36
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Mormor

Jättefin! Om du gör enfärgade partier längst ned så kan du ju spara lite färgat garn för att göra broderier på dom.

2009-08-15 @ 05:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0