Ugglemuddar



Har vågat mig på flätstickning nu (i liten skala men ändock!) och alla ni som gett mig tips och förklarat - ni hade rätt!

Det är inte så svårt som det ser ut!

Svårare var det visst att tänka på hur mycket det drar ihop sig när man stickar flätstickning, så muddarna som var tänkta att bli i vuxenstorlek blev visst mer lagom till storasyster...

Gillade hur ugglorna tog sig ut och det börjar bli lite kyligt ute nu så det blir helt klart ett par muddar i vuxenstorlek också!

Garn: Viking Superwash (vinst hos Tant Kofta)
Stickor: 3,5mm strumpstickor i bambu
Mönster: Inget, men jag kikade på detta inlägg hos Silje och dettaSticka mera Harry Potter KAL-bloggen för att få flätorna att likna en uggla.

Kommentarer
Postat av: HomeRiver

Jag gillar inte lösa muddar. Utom dina ugglemuddar. Underbara!

2009-08-31 @ 13:49:14
URL: http://homeriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0