Ibland är det då fale artut



Garn-Galningar
Textil-Tokar
Fiber-fantaster

Det är ju alltid roligt att träffa likasinnade.
Men ibland är det så där extra trevligt, som nu när jag fick träffa Fale Artut i egen hög person!
(Och delar av Fale familjen, och hela fårflocken, inte att förglömma!)

Så roligt att få träffas i levande livet!
Fika tillsammans, språkas lite.
Mötas på ett mindre uppkopplat sätt.

Och prata garn.
Och fibrer.
Och stickning.

Och sen titta och KÄNNA på garn!
Handspunna poesigarner.
Handspunna garner  med så mycket tanke bakom!
Och på fibrer!
Tänk vilka möjligheter det finns!
Och på alla stickade koftor!

Och sen så fick jag ju kika på västen som är stickad av garn inspirerat av ett av mina foton.
Bara en sån sak!

Sen hade jag ju sån tur, att förrutom att få köpa med mig en fäll som nog är den finaste jag någonsin sett, även få med mig garn från ull från Fale Artuts egna får!
Både mörk handspunnen av henne själv och ljus som var spunnen hos Madam Lutuss!
Känner mig som en mycket lyckligt lottad Ull-igan!

Genast så börjar ju tankarna snurra.
Vad ska det få bli av garnet?
(Något bra måste det ju bli, det ligger ju i garnets natur!)

Känns både lyxigt och spännande att få sätta stickorna i detta garn!
Har nog aldrig stickat i garn från jämtlänska får och än mindre i handspunnet garn från jämtländska får!



Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Låter urmysigt

2009-12-18 @ 09:16:18
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Fale Artut

Helt Sagolikt roligt var det!

TACK!

2009-12-18 @ 13:28:12
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Nu har jag läst om ert möte på båda era bloggar! Det låter som om ni haft en jättetrevlig dag! Gud vad inspirerande att träffas så där!

2009-12-18 @ 18:44:14
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0