I väntan på påsken...



Kombinationen av några lediga dagar att bara vara och umgås i kombination med god mat och (för det mesta) skönt vårvinterväder utan alltför mycket krav och måsten gör påsken till en trevlig tid och jag har börjat gilla påsken som högtid allt mer de senaste åren.

Vintern har, efter 1½ vecka med förkylning och mulet väder, börjat stå mig smått upp ihalsen så jag kikade här om dagen i min kalender om det inte snart är dags att ta fram lite påskpynt eller åtminstone ta in lite påskris och klä med fina fjädrar...men icke! Det är mer än TVÅ månader till påsk, och därmed inte dags för ens det minsta lilla påskpynt än på flera veckor...  *suck*

Som tur är var det iaf strålande sol idag och det känns åter igen rätt ok med vinter, och snön jo, den är ok den med, så länge den gnistrar och glimmar så som den gjorde idag - och i väntan på påsktuppar får vi glädjas av denna vackra pippi på vår köksvägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0