Warm hands - warm heart?



Pappans Alla hjärtans-dags-vantar är klara och väntar bara på att pappan ska komma hem så de kan överlämnas!

Garn: Lovikka från Järbo garn

Mönster: Utgick från Järbo garns gratismönster för att få rätt storlek på vantarna men ändrat lite då jag ville sticka dem randiga med raka, släta skaft istället för den klassiska enfärgade Lovikka-modellen.

Stickor:
strumpstickor av bambu nr 5

Hade lite olika funderingar kring hur breda ränderna skulle vara. Slutresultatet med 5 varv/färg blev väl egentligen ett mellanting mellan de alternativ jag först valde mellan - och jag tycker att det passade väldigt bra!
Ett plus var också att ränderna då var nog smala för att låta garnet av den andra färgen "ligga kvar" på baksidan mellan färgbytena utan att det blev trådigt och rörigt inne i vanten - och jag slapp en uppsjö av trådändar  att fästa när vantarna var klara!

Nu hoppas vi barar på att vantarna passar också!  ♥




Kommentarer
Postat av: Pilotta

Å vad fina, Pappan borde bli jätteglad :-)

2009-02-14 @ 14:01:52
URL: http://pilotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0