Storasysters lila Åremössa 1.1



Jag har ju fått blodad tand för detta med stickning. När jag väl vågade mig på att testa nu i höst, sissådär en tio år eller så sedan högstadiets syslöjd så var det ju faktiskt inte så krångligt och komplicerat som jag mindes det!

Att jag fått upp ögonen för stickning tycks ha spritt sig så av mina svärföräldrar fick jag så ett nystan av garnet Milano samt (matchande!) stickor och beskrivning  på hur man stickar en Åremössa.
Storasystern fattade snabbt tycke för garnet så att det skulle bli en mössa till henne stod tidigt klart.
Första försöket, alltså Storasysters lila Åremössa 1.0 blev bara tokstor åt alla håll och kanter, oformlig och gles, så det var bara till repa upp och sticka om...

Denna gång la jag upp något färre maskor, men framförallt så stickade jag betydligt fastare - och nu blev den ritktigt trevlig och jag tror att både jag och storasystern är nöjda!

Kommentarer
Postat av: Britta

Ååå, vilken söt systerdotter jag har. :)

2009-01-04 @ 17:07:46
URL: http://mittsko.blogg.se/
Postat av: metamorphosis

ja, visst har du! :-D

2009-01-05 @ 18:04:40
Postat av: Ellinor

Så snygg!! Och härlig färg!

2009-01-05 @ 19:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0