Körsbärskoftan växer


Sakta men säkert börjar Körsbärskoftan ta form...

Helgens mil i bil gav gott om sticktid så nu är det bara någon rand kvar tills det är dags att plocka av maskor för ärmarna.
Så här långt håller sig koftan faktiskt efter skissen som jag gjorde!

Garnet är två olika grå nyanser av Gästrikes 4tr från Järbogarn som jag färgat med Cherry KoolAid (Tack M för shoppinghjälpen!) och jag stickar på stickor nr 5½.
Jag gillar ränderna och är nöjd med hur färgerna på garnen fungerar ihop. 
Sammstämmiga samtidigt som de ger lite lagom kontrast .

Är även nöjd över att jag valt att sticka med ett relativt tjockt garn och grova stickor.
Med det ruggiga, regniga väder vi har just nu är en randig yllekofta precis vad jag behöver...



Tycker att de stickade raglanskärningarna blir så fina!
Både snyggare och smidigare än när delar är stickade var för sig och sedan ihopsydda.



My Cherry-cardingan is taking shape!
So far it looks pretty much like the
sketch.

I like the stripes and how the colours of my home dyed yarn are working together.
I also like my choice of quite thick yarn and needles som the knitting doesn´t take forever.
With the cold and rainy weather we have at the moment, a wool cardigan is just what I need!
 

Kommentarer
Postat av: HomeRiver

Vad roligt att sticka något till sig själv, ett lite större projekt. Hoppas att det blir en riktig myskofta som du kommer att trivas med. Det ser lovande ut hittills!

2009-07-28 @ 22:48:01
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Gita

Din körsbärskofta ser ut att bli så otroligt fin. Blir riktigt sugen att göra en liknade själv.

2009-08-01 @ 10:24:06
URL: http://stitchandneedels.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0