Personlig leverans av Kool-Aid

Tänkt vilken lycka!
Härom dagen kom ett paket i posten från min vän M men massor av små påsar med Kool-Aid pulver i smakerna/färgerna Grape och Cherry,
speciellt inköpta till mig under hennes resa till USA!
Tack!

Självklart finns det ju en gräns för hur länge man kan vänta innan man måste testa nya pysselprylar...
Denna gången klarade jag av att vänta sissådär en halvtimme innan jag föll för frestelsen att testa att färga, så medans middagsmaten lagades färgades även storasysters nya vantar med en påse av färgen/smaken Grape.
Det blev tyvärr ett lite ljusare parti på mudden på den ena vanten, men resultatet känns helt ok för att kunna användas och kanske kan vantarna få ett nytt bad lite längre fram?

(förresten, i jämförelse med saft av Kool-Aid känns den hemkokta svartvinbärssaften eller den osötade äppeljuicen som rena rama hälsodryckerna...)


+


=


Vantar i ulltrikå från Minimundus och Kool-Aid i smaken/färgen grape

Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är det roligt att färga! Ropade in 10 påsar Berry blue på ebay häromdagen, hela 72 kr inkl frakt får jag betala för kalaset. Här i Sverige kostar ju påsarna 10-15 kr/st och då är det väldigt begränsat med färger, de blå är väldigt svåra att få tag i här.



Läskigt att det finns folk som dricker det där! ;-)

2009-06-06 @ 20:33:02
URL: http://bannahoj.wordpress.com
Postat av: My

Vad kul att det fungerade! Synd på mudden bara. Nästa gång jag åker "over-there" ska jag se om jag hittar fler färger/smaker.

Har aldrig vågat mig på att smaka denna ädla dryck, tycker det känns lite konstigt att folk vågar dricka något som faktiskt kan användas till kläd-färgning!

2009-06-07 @ 09:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0