Lekfulla vantar



Nu är de klara, storasysters lekfulla vantar!
Stickade av Raggi sockgarn på stickor nr 5.
Egenkomponerat mönster med utgång från samma gratismönster på Lovikka vantar som jag använt tidigare (som är ett av två mönster jag faktiskt lyckats tyda fullt ut...)

Now they are finished, the playful mittens for big sis!
Knitted of Raggi sockgarn och two pointed needles size 5.
Made after my own pattern with inspiration from the same pattern for Lovikka mittens
that I´ve used before (one of the few patterns I´ve managed to read and understand...)

Är långt ifrån att kunna kalla mig bra på att sticka, men jag har i alla fall nått det stadiet där jag kan sticka ett par funktionella vantar i rätt storlek på frihand!

I´m far from beeing a good knitter, but at least I´ve rached the phase where I can knit a pair of functional mittens in the right size without having to following a pattern!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Oj, jag brukar inte gillar garner som blir "flammiga" när man stickar upp dem (fast jag köper dem ändå ibland eftersom de är så fina i härvan/nystanet) men vantarna blev ju superfina. Kanske måste mina barn också få sådana :-)

2009-03-29 @ 09:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0