Säljande förpackningar



Att förpackningar och omslag noga utformas för att vara så säljande som möjligt är väl knappast någon nyhet.
Ofta kan jag dock tycka att det bli lite krystat.
Pråligt omslag och påkostad reklam för en produkt som inte alls är särksilt mycket bättre än sina konkurrenter, ofta kan den tillockmed vara sämre... men som tur är finn det ju förpackningar som är undantag från detta, som dessa till exempel!

 Inte nog med att Kung Markattas prudukter är ekologiska och i vissa fall även fair-trade. Flera av deras produkter är dessutom förpackade i återförslutningsbara zip-lock-påsar.
Visst, miljömässigt vet jag inte om en sån påse är det bästa alternativet, men jag gissar att alla som någon gång fått hjälp att plocka fram ur skafferiet av ett mindre barn precis som jag uppskattar en förpackning som klarar att bli tippad, vänd upp och ned och tappad utan att hela golvet täcks av gryn/frön/linser!

Påsarna är dessutom i så pass bra kvalitet att de går att återanvända för att ta med nötter, frön och torkad frukt som enkelt mellanmål. Kanske kan det väga upp lite på miljösidan?

Kakoburken tål väl visserligen inte att bli tappad i golvet, men lustigt är det lite godare med kako ur en rund burk än ur ett kantigt paket... (tycker i alla fall jag)
Med lite upp-piffning tror jag dessutom att den kan få en fortsatt karriär här i hemmet även efter det att kakaon är slut!
Får återkomma om det senare...



Förresten, måste ju visa lite på vår Triett-burk som finns med där bakom alla påsar. Tycker att den är så fin, trots att den är ganska medfaren!

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Väl talat!

2009-03-12 @ 14:01:11
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Snygga! Speciellt burken. Jag brukar bara köpa SaltåKvarn. Vilken butik säljer Kung Markatta?

2009-03-14 @ 10:21:03
URL: http://homeriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0